En tsunami av netthandel skyller inn over Skandinavia

Halvparten av oss netthandler hver 14. dag, og det øker hele tiden. Og fortsatt er det mange som ikke har netthandel på sine nettsider, men kun bruker det som reklameplakat for sin fysiske butikk. Er du en av dem?

Undersøkelsen viser at én av to nordmenn handlet på nett minst en gang hver fjortende dag eller hyppigere i perioden.

Kanskje du også skal vurdere å tilby kjøp via dine nettsider? Wayout Media tilbyr bunnsolide løsninger, med WordPress i bunn, og WooCommerce sin ledende netthandelløsning som fungerer perfekt sammen. Du kan ha din nettbutikk oppe å gå på noen få dager. Ta kontakt for mer info.

Store selskaper som Komplett og Zalando driver voksenopplæring gjennom sin annonsering, og gjennom at folk blir mer og mer vant med netthandel. Folk får vite mer, og finner ut at dette ikke er så farlig. Dermed øker handelen på nett.

Ellastikk.com fra Vesterålen selger knapper til hele verden

Ellastikk.com fra Vesterålen selger knapper til hele verden

Nordmenn er i verdenstoppen når det gjelder bruk av internett, både via PC, nettbrett og mobil, og er vant med å besøke verdens største varemerker på nett, og shoppe der. Men de er også stadig på jakt etter nye, unike og lokale varer og tjenester – fra sin egen sofakrok. Derfor vil de som tilbyr gode, responsive nettløsninger bli foretrukket av kundene. Enkelhet, solide verktøy og en bevist strategi på å nå ut til forbrukerne er grunnpilarene i en vellykket nettstrategi. Og bruk av sosiale medier kan booste din merkevare eller dine produkter, brukt riktig.

Norsk eHandelsbarometer følger netthandelen til 1 000 personer som hver 14. dag rapporterer inn hva de har handlet på nett av varer og tjenester. Handelen er delt inn i 18 hovedkategorier og 105 underkategorier. Dette gir oss informasjon om netthandelens størrelse i ulike kategorier av varer og tjenester i forbrukermarkedet. Vi kan se hvilke nettbutikker som er de mest populære. Vi kan også få svar på spørsmål som hvorfor kundene handler akkurat der, hvilke leveringsmåter de velger, med mer. Tallene vil også gi oss et godt bilde av hvor mye vi handler fra norske og fra utenlandske nettbutikker.

Som tiden går vil vi opparbeide oss et historisk datamateriale som skal sette oss i stand til å se utviklingstrekk og trender knyttet til norske forbrukeres e-handel.

TNS Gallup er leverandør. De har trukket deltakerne fra GallupPanelet ved bruk av tilfeldighetsprinsipp. GallupPanelet er et høykvalitetspanel med ca. 50.000 personer i alderskategorien 18 år og oppover som mottar og besvarer intervjuundersøkelser for ulike formål. Som en kvalitetskontroll sikrer TNS Gallup at det endelige panelet er representativt for internettbefolkningen på alder, kjønn og geografi. Datamaterialet vektes ved rapportering.